It's the place that you have come to fear the most


När jag vaknade imorse -runt 12- så var det tyst i huset. Jag gick upp och tittade ut genom fönstret och ser mamma med en kratta i högsta hugg på baksidan, Rut och Siri som springer runt och leker och pappa som står och pratar i mobiltelefon på framsidan. Alla iklädda i stövlar, mössa och vantar. Mina föräldrar har städat bort hösten, med andra ord krattat löv, klippt till buskar och gjort annat som måste göras på baksidan innan snön kommer och lägger sig över lilla Skellefteå som ett kallt, vitt täcke.

Jag kan inte göra något annat än att tänka på när pappa börjar elda på övervåningen medans snön faller tyst och tugnt utanför fönstret. Det låter mysigt, men jag längtar ändå inte - jag vill ha sommar och sol!


(Dashboard Confessional - The place you have come to fear the most)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0