As we lie, in the shade of poison trees, are we as safe, as we let ourselves believe?

Håller på att städa mitt rum. Hittills har jag fyllt fyra ICA-påsar med skräp. Och två Hemmakväll-påsar med pantflaskor. Jag skäms. Men mamma blir nog glad över att man nästan kan se golvet i mitt rum. Om en stund ska jag in i duschen och skrubba mig ren med min nya Body Scrub. Den ska lukta coconut & lime. Det är bra - för just stinker jag damm och en nypa svett. Trevligt.

Hemtelefonen ringde för en stund sedan. Jag sprang runt i förtvivlan och letade efter den. Upptäckte att den satt i laddaren. Det är inte ofta jag hittar den där - så gissa om jag blev lagomt förvånad? Det var Ambjörn som ringde och sa att han skulle äta -snabbnudlar- och sedan komma hit. Skönt - börjar bli tråkigt att vara ensam.

Fick just ett SMS av Rebecka. "Alex garage halv åtta, be there." Förfest i ett garage innan Förfesten. Ikväll är det alltså Studentförfesten, sådär lagomt två veckor innan studenten. Men jag klagar inte - jag är taggad.






(Dashboarfd Confessional - The Shade of Poison Trees)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0